הכרויות - ראשי » אירועים לפנויים פנויות » טיול בראש השנה לסרביה ובוסניה 27.9-4.10.19

טיול בראש השנה לסרביה ובוסניה 27.9-4.10.19


לאירוע זה נרשמו כבר בין 1 ל 10 משתמשים דרך Ladies-First



מקום האירוע: סרביה ובוסניה

האירוע יתקיים ב 27.09.2019 ב 07:10

על מנת להירשם לאירוע זה ולראות את פרטיו המלאים עליך להתחבר \ להירשם לאירועים של עופרים - טיולים לסינגלס

				

טיול בראש השנה לסרביה ובוסניה

 (7 ימים/ 6 לילות)

27.9-1.10.19

במשך שנים רבות חסו סרביה ובוסניה בצילן של קרואטיה וסלובניה כיעדי התיירות המובילים בבלקן. עשרות שנים אחרי ההתפרקות של יוגוסלביה, מדינות לב הבלקן התאוששו, השתקמו ומזמינות את התייר הישראלי לגלות את סודותיהן. נטוס לבלגרד, הבירה של יוגוסלביה לשעבר והעיר הגדולה באזור. ניסע אל שמורת הטבע אובץ ואל הכפרים האותנטיים שבאזור ההר. נשוט על נהרות, ניסע ברכבת עתיקה ונשטוף את העיניים בנוף פסטורלי של אגמים ומעיינות. נכיר את בוסניה המרתקת, את עיר הבירה סראייבו והמורשת המוסלמית, הנוצרית ויהודית שלה. לא נפסח על גשר האבן המפורסם של מוסטר ונגלה את הקסם הבלקני בכפר אתנוגרפי מסקרן.

 

תאריך יציאה: 27.9.19 יום שישי המראה: 07:10  נחיתה: 09:10

תאריך חזרה: 4.10.19 יום שישי  המראה: 00:10   נחיתה: 04:00  

 

מסלול הטיול:

 

יום 1 | תל אביב – בלגרד – הרי זלטיבור

ניפגש בנמל התעופה בן גוריון לטיסה ישירה לבלגרד, עיר הבירה של סרביה. לאחר הנחיתה וסידורים פורמליים בשדה התעופה, נצא לטיול בשתי מדינות שוחרות שלום, עשירות בנופים מגוונים ובשכיות חמדה תרבותיות. נתחיל בנסיעה אל אזור שמורות הטבע והכפרים האותנטיים שבהרי זלטיבור (Zlatibor). ראשית ניסע דרך חבל שומדיה (Sumadia), המוכר כחבל היין של סרביה. נגיע לאזור הגבעות הירוקות של אופלנץ (Oplenac) ונבקר בטופולה (Topola), עיר הולדתו של ג'ורג' השחור, מייסד שושלת המלוכה הסרבית אשר מרד בעות'מאנים והוביל את סרביה לעצמאות. נבקר בכנסייה בה קבורים בני המלוכה ונתרשם מציורי הקיר היפים האופיינים לכנסיות האורתודוכסיות. כמו כן, נבקר בביתו של פטר הראשון, המלך האחרון של ממלכת סרביה ומייסד ממלכת יוגוסלביה, שהוסב למוזיאון. בתום הסיור נמשיך בנסיעתנו דרך הנופים הירוקים של הרי זלטיבור, נתרשם מאורח החיים הצנוע של הכפריים בלב הבלקן ונגיע אל מלוננו שבאזור, בו נלון בלילות הקרובים.

 

 

יום 2 | הרי זלטיבור: שמורת הטבע אובץ – שייט על הנהר – רכבת הפסים הצרים

לפנינו יום מרתק של חוויה ייחודית – בשעות הבוקר נצא לתחנת הרכבת לנסיעה חווייתית ב"רכבת הפסים הצרים". הרכבת זכתה לפרסומה בזכות סרטו של הבמאי אמיר קוסטריצה "החיים הם נס". הבמאי שצילם את רוב הסרט באזור זה החליט בתום הצילומים להקים במקום כפר נופש ייחודי בלב הטבע. ניסע ברכבת החוצה את רכסיו העצומים של הרי הזלטיבור, נעבור דרך עשרות מנהרות אשר נחצבו בהרים ודרך נופים עוצרי נשימה. הרכבת שכיום משמשת לצרכים תיירותיים עוצרת בדרכה בכפרים הציורים לאורך הדרך ומאפשרת ירידה לביקורים. בחלקו השני של היום, ניסע אל עבר שמורת הטבע אובץ (Uvac). השמורה שוכנת בקצהו של רכס האלפים הדינאריים, וחוצה אותה נהר האובץ אשר לאורך השנים התחתר בעמק ויצר קניון יפה עשיר בפיתולים. נצא לשייט (בהתאם לתנאי מזג האוורי) על הנהר הרגוע בין קירות הקניון התלולים, הצמחיה הסבוכה המעטרת את הסביבה ואולי גם נוכל לחזות בנשרים הרבים בהם התפרסמה השמורה. בתום הטיול נשוב למלוננו.

יום 3 | בוסניה: סארייבו: העיר העתיקה והמוזיאון היהודי - שמורת הטבע מעיינות בוסנה

לאחר ארוחת הבוקר ועזיבת המלון, ניסע לעבר מעבר הגבול הדרומי בין סרביה לבוסניה. נחצה את רכס הרי זלטיבור היפה והמרשים וניסע לאורכו של נהר דרינה, מהנהרות הראשיים באזור הבלקן. נגיע לשמורת המעיינות של נהר בוסנה (Vrelo Bosne), הנהר שהעניק את שמו למדינה. בהגיענו לשמורה, נפסע בשביל העצים הראשי, נחצה גשרים המקשרים בין גדות הנחל, נאזין לקול פכפוך אשדי המים ונשלב מסלולי הליכה קלילים בין אגמי הטורקיז של שמורת הטבע. בחלקו השני של היום, נגיע אל סארייבו (Sarajevo), עיר הבירה של בוסניה-הרצגובינה, והעיר הגדולה במדינה. נתחיל את סיורינו בעיר ברובע העתיק ובו שילוב מיוחד של אסלאם, נצרות ויהדות, ארכיטקטורה טורקית ואוסטרית וניחוחות של מזרח ומערב גם יחד. נשוטט בין סמטאות האבן ונראה המסגד העתיק ובסמוך לו כנסיות אורתודכסית וקתולית. נצפה בגשר הלטיני ונשמע על ההתנקשות ביורש העצר האוסטרי, האירוע שפתח את מלחמת העולם הראשונה. נסיים בביקור מרגש במוזיאון היהודי, אשר שוכן במבנה עתיק של בית כנסת ומתאר את סיפורה של הקהילה היהודית הספרדית בסראייבו. נותיר זמן פנוי לספוג את האווירה הקסומה של העיר ובתום הסיור, ניסע למלוננו שבאזור.

יום 4 | גשר האבן של מוסטר – מנזר הדרווישים – הנהר התת-קרקעי

את היום נקדיש לדרום בוסניה ובעיקר, לעיר מוסטר (Mostar) וסביבותיה. ניסע לאורך נהר נרטבה (Neretva) ומי האזמרגד שלו. נתצפת על אגם מלאכותי שנוצר כאשר הוקם סכר על הנהר. נמשיך בנסיעה לאורך הנהר המתפתל עד שנגיע למוסטר, העיר היפה אשר נודעת בעיקר הודות לגשר האבן הטורקי שחוצה את הנהר. הגשר נבנה במאה ה-16, במקומו של גשר עץ ישן ונקרא "ירח מאובן" על שום יופיו הרב. במהלך מלחמות הבלקן בשנות ה-90 הגשר הופצץ ונבנה בהעתק מדוייק כעשור לאחר מכן ומסמל את תקוותם של תושבי בוסניה להשתקם מהמלחמה. נסייר ברובע העתיק ונחוש את האווירה המזרחית השוררת בו, נותיר זמן ללגום קפה טורקי ולשוטט בין סמטאות הבזארוחנויות המזכרות. בחלקו השני של היום, ניסע אל הכפר הסמוך בלגאי (Blagaj) בו פורץ בדרמטיות הנהר דונה (Duna) מתוך מערה בקרקעיתו של צוק גבוה. בחלקת האלוהים הקסומה הזו בחרו נזירים מוסלמים (דרווישים) להקים את מנזר האבן המרשים. השילוב של מעשי ידי אדם ופיסת טבעכה מופלאה יוצר מקום מפלט אשר בשימוש על ידי מסדר הנזירים עד עצם היום הזה. בתום הביקור באתר, נשוב למלוננו באזור סראייבו. * רמת שירותי התיירות בבוסניה נמוכה מהמקובל במערב *

יום 5 | סראייבו – כפר אתנוגרפי – בלגרד

לאחר ארוחת הבוקר ועזיבת המלון, נצא את סראייבו לקראת נסיעתינו לבלגרד, עיר הבירה של סרביה. בדרכינו נעבור דרך רפובליקת סרפסקה (Srpska), ישות אוטונומית של המיעוט הסרבי שחי ברפובליקת בוסניה-הרצגובינה. ניסע לאורך נהר דרינה המהווה את הגבול בין המדינות ונעצור לביקור בכפר האתנוגרפי סטנישיצי (Stanisici). בכפר זה נוכל למצוא 20 בתי אבן מקוריים בהם נהגו להתגורר ולעבוד המקומיים. נתרשם מאורח החיים האופייני ללב הבלקן, נראה את המחלבה, המחרשה ואת האסם, נבקר במוזיאון המקומי ובו מוצגות שלל תלבושות וחפצי נוי ונסעד ארוחת צהריים על טהרת המטבח הבלקני. בתום הביקור באתר, נחצה את הגבול לסרביה ונמשיך בנסיעתנו לכיוון בלגרד, בה נלון בלילות הקרובים. * רמת שירותי התיירות בבוסניה נמוכה מהמקובל במערב *

יום 6 | תצפית ממגדל הטלויזיה - בלגרד התחתית

את היום נקדיש לסיור מרתק בבירתה של סרביה, העיר היפה השוכנת לגדות נהר הדנובה. בשל מיקומה הגאוגרפי האסטרטגי על צומת דרכים בלב הבלקן, בלגרד חוותה היסטוריה ארוכה של מהפכות וכיבושים, מנהיגים ועמים רבים עברו ברחובותיה והותירו את חותמם בפסיפס המשלב סגנונות בנייה ייחודים לכל תקופה ותקופה. נתחיל בתצפית ממגדל הטלוויזיה אבלה (Avala) ממנו נוכל לראות את העמק הירוק בו שוכנת העיר ואת מבניה השונים. נמשיך לביקור במצודת קאלמגדן בנקודת המפגש בין נהרות הסאווה והדנובה, נבקר ב"בלגרד התת-קרקעית" – כינוי למבוך מנהרות הבנויות מתחת לשטח העיר ונשמע את סיפורן המרתק לאורך השנים. בחלקו השני של היום נבקר בכיכר הרפובליקה ממנה נמשיך לכנסיית סנט סאווה שבנייתה שנמשכת למעלה ממאה שנים טרם הסתיימה. נראה את בית העירייה ההדור אשר שימש כמרכז העירוני הראשי בימי הזוהר של יוגוסלביה הגדולה, אז שימשה בלגרד כבירתה של האימפריה והעושר הרב עדיין ניכר במבני הפאר, הגנים, והשדרות היפות. נמשיך לביקור באתר ההנצחה לזכרו של טיטו, המנהיג היוגוסלבי הנערץ ונסיים ברובע סקדרלייה אזור הקניות והבילויים של בלגרד.

יום 7 | נובי סאד - דרך היין - תל אביב

היום ניסע צפונה לכיוון חבל וויבודינה (Voyvodina) אל העיר נובי סאד (Novi Sad), המשמשת כבירת החבל והעיר השנייה בגודלה בסרביה. בהגיענו אל העיר הצפונית נצא לסיור הכולל ביקור בבית הכנסת המקומי בו נשמע את סיפורה של קהילת יהודי נובי סאד. בחלקו השני של היום נבקר בסרמסקי קרלובצי (Sremski Karlovci), עיר היין הרומנטית של סרביה, נהלך ברחובותיה הציוריים הבנויים בסגנון בארוקי יפיפה, נספוג האווירה הייחודית של העיר. בתום הביקור, ניסע לשדה התעופה הבינלאומי של בלגרד, לטיסה ישירה לתל אביב.

 

***המסלול מתאר את אתרי הביקור אך לא בהכרח את כיוון הנסיעה או סדר הימים הניתנים לשינוי.

 

עלות: 1080 $ ליחיד בחדר זוגי (שניים בחדר)

תוספת ליחיד: 240 $

מחיר הטיול כולל:

טיסות הלוך ושוב תל אביב - בלגרד

אוטובוס תיירים נוח וממוזג

לינה בבתי מלון מדרגת תיירות טובה

מדריך טיולים ישראלי מצוות "אשת טורס"

כלכלה: חצי פנסיון: סך הכל 6 ארוחות בוקר + 6 ארוחות צהריים או ערב

כניסות לאתרים כפי שמצוין במסלול

טיפים לנותני שירותים מקומיים: נהג ומדריך מקומי

המחיר אינו כולל:

ביטוחים

הוצאות אישיות

מחיר: 1080 $
גילאים: 25-70
קישור לאירוע: יש להתחבר לצפייה בקישור
טלפון לבירורים: יש להתחבר לצפייה בטלפון
על מנת להגיב יש להיות משתמש מחובר הירשם \ התחבר

אין תגובות