הכרויות - ראשי » מאמרים » ברק שלם » רווקות מאוחרת - איך מתמודדים עם הלחץ הכרויות הזה?

מאמרים נוספים


תגובות

יש להירשם \ להתחבר על מנת להגיב

רובי:
5.10.2019 - 17:12כל הרווקות תמיד בישבילהן זה ליפול על הלא נכון !!! מכוון שהן להן מושג אך לחשוב חיובי . גם אם יפלו על אחלה גבר שבעולם משהו דפוק במוח שהן ...ולאומת זאת לא גרושות עם אותה תופעה . אז תפסיקו לעוף על עצמכן .
שרון:
9.10.2018 - 0:01חכם ונכון לגמרי! אהבתי את הרעיון של "נקודות היציאה" (סעיף 4) , מקורי בהחלט ורעיון נהדר (עד כדי גאוני!). להגדיר גבולות לעצמנו בעניין דייטים ולהמשכיות שלהם,ההחלטה (אם כן או לא) מה שבהחלט יעיד על חוסר וויתור בקלות כזו והתמודדות (שלרוב רק מכשלת). מה שכן,אם נפגשים לראשונה ואותו אדם ממש לא לטעמנו (עד כדי שיש בו משהו שדוחה אותנו) -אין מה לבזבז זמן, גם לא דייט אחד נוסף. מאמר נהדר!

רווקות מאוחרת - איך מתמודדים עם הלחץ הכרויות הזה?


   

למעשה, המאמר הזה בדרך כלל רלוונטי לנשים, אך במקרים רבים גם גברים מגיעים לרצון עז להכרויות שיוצר לחץ רב.

ברווקות מאוחרת, הבעיה העיקרית היא שיש המון לחץ וחוסר וודאות (שעון ביולוגי שיושב ולא מרפה מהמחשבות) שמשתלט לך על המחשבות, ואת\ה מוצא את עצמך חושב ללא הרף על כן\לא\כן\לא הוא\היא ולמה אני תמיד נופל\ת על הלא נכונים.

הלחץ משתלט על ההכרות ומונע חוויות חיוביות

הרעיון הוא לא לתת ללחצים ולחוסר ודאות להשתלט ולהפריע לקשרים חדשים שמגיעים ולאפשר להכרויות חדשות להגיע.

הבעיה היא איך עושים את זה?
(בדרך כלל גבר בשלב הזה ייקח את התפקיד של ה'לא ממהר').

צריך לדעת איך לשחות בקשר ללא ידיעה ודאית לאן הקשר הולך, ואיך ליצור מקורות ביטחון שהם לא רק מהבן זוג החדש.

אני אפרט כאן כמה דרכים, וכל אחת מהן - שווה לקחת לתשומת ליבך, ולחשוב כמה זה רלוונטי אלי, ולא מיד לפסול. כשמגיעים נכון להכרויות - יהיה קל בהמשך.

איך להוריד לחץ בקשר חדש ו'לשחות' בחוסר ודאות

1. לשמר יחסים קודמים ולשמר על חיים כיפים גם בלעדיו - אם יצאת לסרט\תיאטרון\בתי קפה\טיולים פעמיים בשבוע עם חברים\חברות לפניו - אסור לך להפסיק את זה (קצת להפחית ולא יותר). הכיף שהיה לך לפני לא צריך להיפסק ברגע שזוגיות חדשה מגיעה.

2. לעבוד על דפוסי חשיבה לא אובססיביים ולתקשר את הרגשות שלך - אם תאגרי את כל הפחדים שלך מהקשר החדש, ואז פתאום תדברי על זה איתו כשהוא הרגיז אותך - זה סתם יהיה פיצוץ שלא יוביל לקבלה והבנה.

3. לא להשתמש בממשקים שלא מוצהרים לזוגיות - הכרתי כבר כל כך הרבה נשים שבזבזו חודשים חשובים וארוכים מהחיים שלהן כי גילו ששהו במחיצתו של גבר נשוי. נכון שיש שם גם לפעמים קשרים שיוצאים משם - אבל כמות הפגיעות, והנפגעות שיוצאות משם - היא עצובה ואני ממליץ בחום להתרחק כמו מאש מאפליקציות שלא לשם הכרויות לזוגיות.

4. להגדיר זמני יציאה ולא להיות בהתלבטות מתמדת - תוכלי להיפרד ממנו רק בדייט השלישי, אחרי חודש או אחרי שלושה חודשים - אבל לא באמצע! ככה לא תתלבטי כן\לא\כן\לא ביומיום איתו, ותהיי פחות מוטרדת.
אם אחרי הדייט השלישי החלטת שאת\ה רוצה להמשיך - אז עד שעובר חודש - לא ניתן להיפרד, אלא רק בנקודת יציאה הבאה.

5. בחירת הבן\בת זוג לפי מה שמתאים לך - אם הכרת גרוש עם שלושה ילדים, או רווק בן 25,  אז קחי בחשבון מראש - שהסיכויים שלך מראש נמוכים יותר משמעותית. אם את שומרת שבת - תחפשי גבר ששומר שבת. אין טעם להתחיל משהו שמראש יכול להיות בעייתי. הכרויות של בן\בת זוג לא רלוונטי זו טעות נפוצה - במקרים רבים, קל להתאהב במשהו לא מוכר כמו גבר אמריקאי, אישה יפנית וכו'... למרות שברור שתהיה כאן בעיה תרבותית. חשוב להבהיר שזהו רק הריגוש הראשוני של הלא מוכר - לאחר מכן - זו זוגיות רגילה לכל דבר, וההתאמה (חוסר התאמה) תשחק תפקיד חשוב באם הזוגיות תצליח. 

6. להשתדל ליצור חוויות חיוביות ופחות שליליות. בשביל אהבה - צריך פתיחות עם וותק של חוויות חיובית. במידה ויהיו ריבים רבים המגיעים מתוך הלחץ והחוסר ודאות - יווצרו הרבה חוויות שליליות, ויהיה קשה לשני הצדדים להתקדם הלאה בקשר.

כל זה לא אומר שלא צריך להבהיר את הצרכים שלך באופן נעים ולא מלחיץ - כלומר שיחת 'יחסינו לאן' אכן נחוצה והכרחית, אך צריכה להתקיים מתוך מקום כנה ולא ברגע של חרדה או ריב.
לדוגמה, אם אתם מוצאים את עצמכם שוכבים במיטה בלילה, ומקשקשים כל הלילה - זה זמן טוב. אין לחץ, נעים לכם..

מקווה מאוד שעזרתי, ואפילו קצת להזיז משהו בדרך המחשבה שלך...
בהצלחה!

אהבתם את המאמר? עשו טובה - תפרגנו בלייק....