הכרויות - ראשי » מאמרים » מוריה לאמעי - יועצת מינית וזוגית » משיכה מינית, איך זה בדיוק קורה לי?

מאמרים נוספים


משיכה מינית, איך זה בדיוק קורה לי?


   

מה גורם לנו להימשך לבחורה אחת בשעה שהשנייה מותירה אותנו אדישים? איך זה שהאחד הוא מושא לפנטזיות שלך והאחר אפילו לא בכיוון? מסקרן אה? הרבה מן הפעמים, משיכה באה לידי ביטוי בדרכים מסתוריות כמו אהבה ממבט ראשון או להיפך, כשקורה שאנו מרגישים אמביוולנטיות כלפי בן זוג פוטנציאלי ורק בהעדר הניצוץ הראשוני אין מוכנות לתת צ'אנס.

בואו נבין איך זה עובד בפועל...

ההיסטוריה לעולם חוזרת

נתחיל מההסבר המנטאלי - לכל אדם יש היסטוריה אישית המרכיבה קישורים חיובים ושליליים שנוצרו עם השנים בנוגע לטיפוסים שלהם. אפיונים שונים ואישיים כמו צבע שיער, צבע עור, מבנה גוף, הבעות פנים או תכונות אישיות כמו רגישות או חוש הומור.

המשיכה המינית שלנו קשורה קשר הדוק להיסטוריה שלנו וזו משפיעה על סוג הטיפוסים שאנחנו בוחרים לפרטנרים מיניים, ושכנראה נהנה מיחסי מין מספקים איתם. אותם קישורים חיובים או שלילים נקלטים בעזרת חמשת החושים שלנו, שהם אבני הבסיס שבונים את החוויה הפנימית שלנו לטיפוס כזה או אחר.

ולמה הכוונה? כשאנחנו נפגוש אדם שמזכיר באפיוניו אדם אחר שפגשנו בסיטואציית עבר נעימה ומעוררת, באופן אוטומטי, אותן התחושות הוויזואליות, הטעמים, הריח והשמיעה יתחקו למומנט המדהים שהיה. ואז כמובן, שהמשיכה המינית תזרח כמו השמש. מכאן נובע גם המונח "ריגוש מתוכנת", וזאת בשל ההיסטוריה שלנו על כל מרכיביה אשר מתכנתת את התת מודע שלנו וקובעת למי נמשך - ריגוש על אוטומט.

ראו הוזהרתם! אם אתם מחפשים מערכת יחסים רצינית, הריגוש המתוכנת עלול להטעות אתכם ולגרום לכם להימשך מינית לטיפוסים שאינם מתאימים או בריאים לכם מבחינה זוגית, למרות שהמיניות הייתה בשיאה.

מראה, מראה שעל הקיר מי הכי מושך בעיר?

ברור שאי אפשר להסביר מצבים בלי הקשר חברתי - תרבותי בימינו נכון? כשאני שואלת אנשים מה גורם להם להימשך לאדם הזה ספציפית, הם עונים לי: "יש לי סגנון מיוחד שאני אוהב\ת ושעושה לי את זה". ואני עדיין שואלת - למה סגנון מיוחד? למה לא להיות עם ראש פתוח ולהימנע מתפריט קבוע מראש?

אז ככה, נמצא שבדרך כלל אנשים מעדיפים את הפרטנר שלהם מושך חיצונית וזאת משום העלייה בסטאטוס החברתי, מכאן, שהדבר מתגמל אותם חברתית. עכשיו זה ברור יותר? כמה מכם מכירים את הדאווינר'ים שאוהבים להיכנס לבר או מסעדה ולהשוויץ בבת הזוג שלהם או להיפך - בחורות שאוהבות להשוויץ בבן הזוג? בטוחה שאתם מכירים.
במחקרו של פיינגולד "Good-looking people are not what we think" (1992), נמצא שקיים סטריאוטיפ בקשר לאנשים בעלי חיצוניות מושכת. ההנחה הרווחת היא שאלו הנראים טוב, הם יותר חברותיים, אינטליגנטים, דומיננטיים, מיניים, בריאים, ובגדול - יותר עדיפים מאלו שאינם בעלי חיצוניות מושכת.

ומי לדעתכם אשם בכל זה? התקשורת! לתקשורת ההמונים, כאחד מאספקטים של התרבות, יש תפקיד חשוב בקביעת הסטנדרטים של יופי ובחיזוק הסטריאוטיפ. כיום לא די בשחקני טלוויזיה וקולנוע יפיפיים, אלא אף קרייני חדשות בימינו נראים יפים ומושכים. התקשורת מציבה בפנינו קריטריונים מופרזים שמשפיעים על המשיכה המינית לבני זוג. אז לאחר שקבעו עבורנו, השרישו לנו היטב במוחנו, חקקו מה לעשות ומה לא ומה כדאי לנו, אנחנו יכולים להימשך אחרת?

ניחוח הפיתוי

אז מעבר להבעות פנים ויופי חיצוני, המשיכה המינית שלנו מבוססת גם על הביולוגיה. יש הטוענים שסוד המשיכה המינית מתבסס על כימיקלים. ששש... לא לצעוק בקול. לסוד הזה קוראים: "פרומונים" - מולקולות כימיות קטנות המשתחררות בגופנו בכדי למשוך מינית בני זוג פוטנציאלים באופן שלא מורגש לנו פיזית. לא תמיד הן בנמצא באופן טבעי.

והנה עוד סוד קטן – לרוב, תעשיית הבשמים משתמשת בפרומונים כמרכיב חיוני וחשוב לא פחות ובחנויות לאביזרים שובבים ניתן לקנות בושם פורומון מרוכז למשיכה מינית. מעבר לכך שאפשר לקנות אותו ולא במחיר מופקע, בהחלט נפגוש אותו בחיינו ברגעים לא נעימים במיוחד כמו בזמן הפרשת זיעה אצל גברים. אצל האישה, נמצא את ניחוח הפיתוי בכל כוחו, בזמן הביוץ שלה, כשזהו הזמן המדויק לשיאה בחשקים המיניים - כשרמת ההורמונים טסטוסטרון והאסטרוגן שבגופה מרקיעים שחקים. ( הנה, גיליתי לכם סוד ליום המין האולטימטיבי של החודש. לרוב האישה לא תסרב לכם ביום הזה, מבטיחה) 

לא פעם ולא פעמיים אנחנו מוצאים את עצמנו מרחרחים את בני זוגנו לעונג מושלם, עכשיו אנחנו לפחות יודעים למה. 

ולאחר שהבנו שקיימים אלמנטים במודע ולא במודע

עכשיו רגע למחשבה...

היזכרו במערכות יחסים מיניות מהעבר עם אנשים שהיו הטיפוסים שלכם מבחינה חיצונית:

v     בדקו עד כמה טוב היו יחסי המין שלכם

v     בדקו עד כמה טובות היו מערכות היחסים עמם

v     האם קרה שגם יחסי המין שלכם היו מדהימים וגם המערכת הזוגית איתם הייתה טובה?

v     בדקו את היחס בין מערכות היחסים הזוגיות שכללו מיניות טובה לאלו שלא ושאלו את עצמכם, מה משותף להם?

אולי תגלו דבר אחד או שניים, שיקדמו אתכם לבחור את הפרטנרים שייענו על שני הסעיפים הראשונים והפעם במודע. אם לא קיימת הבנה ועדיין יש לכם שאלות בנושא, אתם יותר ממוזמנים לכתוב לי בפורום באתר מבטיחה להגיב בהקדם.

ובנימה זו, מאחלת לכם משיכה מינית תוססת בשילוב זוגיות טובה.

שלכם,

מוריה לאמעי,

יועצת זוגית ומינית.

המאמר נכתב ע"י מוריה לאמעי - יועצת מינית וזוגית - לפרטים נוספים עליו ולמאמרים נוספים
אהבתם את המאמר? עשו טובה - תפרגנו בלייק....