הכרויות - ראשי » מאמרים » ברק שלם » הכרויות לדתיים חינם, ללא מאמץ נפשי, כמודל ליצירת אהבה.

מאמרים נוספים


תגובות

יש להירשם \ להתחבר על מנת להגיב

אוריאל:
2.4.2020 - 0:56דתיים אמיתיים, לא יתחילו עם בחורה ברחוב. א. לא רק יופי קובע( אולי היא בכלל חילונית). ב. אתה לא רוצה לצאת עם 100 בנות כדי לחפש התאמה.( לחילוני כנראה אין בעיה כי הוא ניגש לעניינים מהרגע הראשון ) דתי לא יכול לנהוג כך. לכן עדיף שמשהוא בקי בתחום יסנן את האפשרויות ויציע את המתאימות ביותר מהן תבחר בעצמך את שאהבה נפשך.
TwinSoul:
18.11.2014 - 4:53כשהתחלתי לקרוא, חשבתי שיש לי בעיות קליטה... עד שהבנתי שכנראהמדובר בכתבת SEO שבה המילה "שידוכים" הוחלפה בביטוי "הכרויות לדתיים חינם" -:) וכנראה שהכותב לא התכוון שמישהו באמת יקרא :)

הכרויות לדתיים חינם, ללא מאמץ נפשי, כמודל ליצירת אהבה.


   

כמו שכולכם בטח שמעתם, היום שוק השידוכים במגזר החרדי, הולך חזק.

וכמובן, כמו חברה יהודית טובה, איך לא? השוק גם מגלגל מאות מליוני שקלים בשנה.

האם ייתכן שאני יכול למצוא אהבה במחיר כספי מסוים?

אני חושב שהרוב המוחלט של הפנויים פנויות היה מסכים לשלם 4000 שקל בשביל מציאת זוגיות ואהבה.

מוכן גם עשרות אלפי שקלים לדעתי...

ועובדה, קיימים היום עשרות אלפי זוגות נשואים (בעיקר חרדים) שהכירו בשידוך, וחלקם - תאמינו או לא - חיים בעושר ואושר (אני אפילו מכיר כמה כאלו).

נשמע כמו נוסחה מושלמת - הכרויות לדתיים חינם, ללא שום מחשבות או ספקות. בלי לחשוב מתאים או לא מתאים, רק שים כמה ג'ובות ונמצא לך זוגיות טובה.

תחיה עם מישהו ובסוף תתרגל אליו (ותאהב אותו)

הנושא הזה מביא אותי לשאלה האם אהבה וזוגיות זה כמו בירה, או קפה - טעם נרכש...

האם אפשר להתאהב רק אם היה ניצוץ בדייט הראשון? או שאפשר פשוט לחיות עם מישהו, להתרגל אליו, להרגיש איתו בנח, לקבל אותו ואולי גם לאהוב אותו.

ואז בכלל יוצא לי לחשוב האם אני אוהב כל אחת שאני אהיה איתה לאורך זמן, אקבל אותה ואתרגל אליה.

אם לדוגמה, אחד הצרכים הראשונים שלי אצל אישה, שאני יודע שאני חייב בשביל לחיות בשלום עם עצמי הוא הקשבה (בצ'ק ליסט הבסיסי שלי). אז לא אוכל לאהוב אישה לא קשובה?

האם זה רק מחסום שבניתי לעצמי, ובעצם אני יכול גם לאהוב אחת לא קשובה. אולי יצרתי לעצמי רשימות סירוב מוכנות מראש בשביל לא לאהוב אף אחת בעצם?

בקיצור, מה התשובה - אפשר לאהוב עם הזמן?

כנראה שזה שונה אצל כל אחד. אני חושב שבאופן כללי התשובה היא כן.

אהבה היא אוסף של תחושות שאני חושב שבמצב שבו אנחנו מסירים מחסומים שבנינו במהלך יצירת קשר, יכולה לקרות עם כ-ל א-ח-ת באופן תיאורטי (ושוב, לדעתי).

את התשובה לזה אפשר לקבל בכל מיני מסגרות (בית ספר-צבא-לימודים-טיול) שאנחנו נמצאים בהן בחיים.

קחו לדוגמה את הצבא (למי שעשה בכל אופן).

כשמסיימים את הצבא במקרים רבים, אתה פתאום מוצף געגועים בכל מיני סיטואציות. אתה מבין שאהבת הרבה אנשים שם. אמנם היה לך קשה להסתדר עם כל מיני סוגים של אנשים ותכונות מסוימות (אבל זוגיות זה כבר משהו אחר - אני מדבר על אהבה), אבל פיתחת רגשות כלפי אנשים, התרגלת לאנשים מסוימים ואולי - אהבת...

הכרויות לדתיים חינם כמודל. שווה לאמץ את זה?

אני לא חושב שלחילוניים כדאי לאמץ את מודל השידוכים, כי הוא רחוק מהעולם שלהם, אבל שווה להבין את התובנה הזו, ועצם המודעות לזה, תעשה תהליך טוב לקראת ההתאהבות הבאה.

אם אתה אדם שקשה לו לאהוב, וליצור זוגיות עם אהבה, או שיוצא לך לצאת עם המון גברים או נשים, אבל אף אחד לא מוצא חן בעינך - זה אצלך בראש. את כולם אפשר תיאורתית לאהוב.
אם אתה כזה, אז המאמר וההבנה הזו קריטית בשבילך.


זוגיות מצד שני, זה עניין אחר לחלוטין. יש אנשים מסוימים שאיתם תסתדר טוב יותר ולהיפך.


אשמח לתגובות - ברק עם שלם

Barak Shalem בפייסבוק

Ladies-First

אהבתם את המאמר? עשו טובה - תפרגנו בלייק....