הכרויות - ראשי » מאמרים » רווקות מאוחרת במגזר הדתי

מאמרים נוספים


רווקות מאחרת במגזר הדתי


   

בשנים האחרונות ישנה תופעה חדשה בציבור הדתי והיא רווקות מאוחרת. הכוונה היא לצעירים וצעירות רבים שלא מוצאים בני זוג ולא מגיעים לחתונה המיוחלת. זוהי תופעה חריגה במדאיגה את ראשי הקהילה, שכן ידוע כי בציבור הדתי ישנה חשיבות רבה למוסד הנישואין והקמת המשפחה בגיל צעיר יחסית. הנוער הדתי מכון כבר מגיל צעיר למציאת בן זוג והקמת משפחה כדת וכדין. כאשר מחפשים את הסיבות שהובילו למצב זה, מוצאים כמה גורמים מרכזיים.


הכרויות הפכו למשימה קשה


דתיים רבים מעידים שאינם מקבלים מספיק הכוונה במערכות החינוך השונות לגבי תחום הזוגיות. אמנם הם יודעים מגיל צעיר שמצופה מהם למצוא זוגיות במהרה, אך הם לא מקבלים את הכלים הרגשיים לבניית מערכת יחסים זוגית ולכן כשנכנסים לתוך עולם ההכרויות והדייטים הם מרגישים חסרי אונים.

בנוסף, החברה הדתית כבר מזמן אינה סגורה לשינויים חברתיים כלליים. עליית האינדיבידואליזם לא פסחה גם על קהילה זו והיום הרבה רווקים ורווקות דתיים לא ממהרים,. הם מרשים לעצמם הרבה בררנות בכל מה שנוגע לתחום ההכרויות. אחד הדברים שבהם זה בא לידי ביטוי בצורה מובהקת הוא באתרי הכרויות לדתיים.

בהתאם לשינויים הכללים בתחום ההכרויות, גם הקהילה הדתית עושה שימוש נרחב ברשת על מנת למצוא זוגיות וניתן למצוא היום כמות לא מבוטלת של אתרי הכרויות לדתיים. באתרים אלו ניתן לבחור מועמדים מתוך מאגר של פנויים ופנויות מהמגזר הדתי וההיצע הוא גדול. ניתן לראות שהרבה אנשים פוסלים מועמדים בשלב מאוד מוקדם של צפייה בכרטיסים באתר על סמך מראה חיצוני או על סמך הכתוב בפרופיל האישי.


הכרויות לדתיים אז ועכשיו


בררנות היא לא דבר שאפיין את הרווקים עצמם בעבר. עד לא מזמן, רוב ההכרויות לדתיים נערכו באמצעות שידוכים, כאשר הרבה פעמים ההורים הם אלו שעשו את הסינון ולילדים לא נותר הרבה חופש פעולה.
כל זה היה נכון עד לפני כמה שנים. אך מגמת הפתיחות והליברליות הכללי שמאפיינת את החברה הדתית-לאומית של ימינו, לא פסחה גם עם תחום ההכרויות.
למרות הפתיחות הרווחת, תופעת הרווקות המאוחרת אינה מתאימה לחברה הדתית וגם הרווקים עצמם מתלוננים שמציאת בני זוג הפכה למשימה קשה במיוחד. כל רווק דתי צריך למצוא את הדרך המתאימה לו לחיפוש בת זוג, אם דרך אתר הכרויות לדתיים או דרך שידוכים, העיקר שיצליח לבוא בגישה פתוחה וסבלנית שתאפשר לו להצליח להכיר את האחת.
אהבתם את המאמר? עשו טובה - תפרגנו בלייק....